မေလးေမ

လူထုေဒၚအမာ ရဲ ့ ေၿမးငယ္ မီးငယ္က အကိုအမ မ်ားသို ့ပန္ၾကားၿခင္း ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေလး နဲ ့
သူ ့ဘေလာ့ေလးက ေတာင္းဆိုထား ပါတယ္..
http://june3pooh.blogspot.com/2008/04/blog-post_09.html
အဲဒီေတာ့ က်မေရးတဲ့ ဒီ Post ေလးဟာ ‘မီးငယ္’ အတြက္ေရာ .. က်မေလးစားတဲ့ ‘လူထု မိသားစု ‘အတြက္
ေရာ ရည္ရြယ္ပါတယ္ …
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
က်မဘ၀ မွာ ပထမ ဆံုးဖတ္ဘူးတဲ့ စာအမ်ိဳးအစားဟာ ပံုၿပင္ပါ … အေမက ပံုၿပင္စာအုပ္ေတြ ၾကံဳရင္ၾကံဳသလို ၀ယ္ေပးပါတယ္ ..
၀တၱဳဖတ္ တာလဲ မၾကိဳက္ပါဘူး .. အေမ ၀ယ္ေပးတဲ့ ပံုၿပင္စာအုပ္ေတြ ထဲမွာ လူထုဦးလွ
ရဲ ့’ေက်ာင္းကန္အနီးမွ ၿမန္မာ့ပံုၿပင္မ်ား’ ဆိုတဲ့ စာအုပ္ေလး တအုပ္ပါ၀င္ပါတယ္ …
ၿမန္မာ့ရိုးရာ ပံုၿပင္စစ္စစ္ ေတြပါ ..
ေနာက္တခါ ဦးေလးတေယာက္က အိမ္ေၿပာင္းေရြ ့ရေတာ့ သူ ့ရဲ ့စာအုပ္ ေသတၱာေတြကို က်မတို့
အိမ္ကို ခဏပို ့ထားပါတယ္.. ကေလးပီပီ စပ္စုတဲ့စိတ္နဲ ့အေပၚဆံုးက ေသတၱာကို ဖြင့္မိေတာ့
က်မေတြ ့တာ လူထုဦးလွတဲ့ တိုင္းရင္းသားရိုးရာ ပံုၿပင္စာအုပ္ေတြပါ ..မွတ္မွတ္ရရ
“ ခ်င္းရိုးရာပံုၿပင္မ်ား “ “ကခ်င္ရိုးရာ ပံုၿပင္မ်ား” ၂ အုပ္ကိုေတြ ့လို ့ဖတ္ၿဖစ္ပါတယ္..
တေခါက္ၿပန္ၿပီး ေသတၱာထဲ ၿပန္ထည့္ ..ေနာက္ေတာ့ဦးေလးလဲ စာအုပ္ေသတၱာေတြ
လာၿပန္ယူသြား ပါတယ္.. ေနာက္တခါ အဲဒီစာအုပ္ ေသတၱာၾကီးကို ေရာ စာအုပ္ေတြကိုေရာ
က်မ မေတြ ့ထပ္ ေတာ့ပါဘူး ..





( အခန္ ့သင့္လို ့စာအုပ္ဆိုင္ေရာက္ရင္ လူထုဦးလွရဲ ့ တိုင္းရင္းသားရိုးရာ ပံုၿပင္စာအုပ္ေတြ ကို ၿပန္မ်ား ထုတ္ေ၀ မလားရယ္လို ့လိုက္ၾကည့္ပါတယ္.. က်မနဲ ့ပဲမတိုက္ဆိုင္လို ့လား မသိပါဘူး ..
မေတြ ့ပါဘူး ..
စီးပြားေရးအရ မေအာင္ၿမင္လို ့ပဲလား အၿခားအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲလား မသိ … တကယ္ေတာ့ ..
ယေန ့ၿမန္မာ ကေလး ေတြရဲ ့အိပ္ရာ၀င္ပံုၿပင္ အမ်ားစုဟာ
ကမာၻေက်ာ္ ဂရင္းညီေနာင္ ပံုၿပင္ေတြပဲ ၿဖစ္ပါတယ္.
ၿမန္မာ ပံုၿပင္ အခန္း ဟာ တၿဖည္းၿဖည္း နဲ ့ကို ေမွးမွိန္လာတယ္လို ့ခံစားရလို ့လူထုဦးလွရဲ ့ပံုၿပင္
စာအုပ္ၿပန္ ေပၚအလာကို ေမွ်ာ္ေနမိတယ္..
လူထုဦးလွရဲ ့ၿမန္မာတိုင္းရင္းသား ပံုၿပင္ေတြဟာ က်မတို ့အတြက္ လက္ဆင့္ကမ္းအပ္တဲ့ မ်ိဳးဆက္
အေမြထဲမွာ ပါပါတယ္ လုိ ့က်မ ယံုၾကည့္မိတာကိုး)
ေနာက္ က်မ အထက္တန္း ကိုေရာက္လာတဲ့အခါ ပန္းခ်ီ၀ါသနာ ပါေတာ့ အေဖက ပန္းခ်ီစာအုပ္
၂အုပ္ ၿမိဳ ့ထဲက ၀ယ္လာေပးတယ္..တအုပ္က ‘ဦးခင္ေမာင္ (ဘဏ္)’ အေၾကာင္း ..
ေနာက္တအုပ္က ေတာ့ ‘လူထုေဒၚအမာ’ ရဲ ့’ ၿမန္မာ့ရိုးရာ ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီ ‘ တဲ့ ..
အဲဒီ ၂အုပ္ အနက္မွာ က်မ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ဖတ္မိတာ “ လူထု ေဒၚအမာ” ရဲ ့ “ ၿမန္မာ ့ရိုးရာ ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီ “ စာအုပ္ပါ ..
( အဲဒီ စာအုပ္ကို ဖြင့္ဖတ္တဲ့ အခ်ိန္ဟာ က်မ ဘ၀ရဲ ့စာမ်က္ႏွာ သစ္တခုကို ဖြင့္လိုက္မိတယ္
ဆိုတာ အဲဒီတုန္းက မသိေသးဘူး ..
အဲဒီ အေၾကာင္း ေနာက္မွ ဆက္ေရးၿပခ်င္ေသးတယ္ )
ရုတ္တရက္ ၾကည့္ရင္ေတာ့ ပန္းခ်ီအေၾကာင္း စာတမ္းတေစာင္ လိုလို ..
ဒါေပမယ့္ တကယ္တန္းက်ေတာ့ လူထုေဒၚအမာ က သူ သိတဲ့ပန္းခ်ီ ဆရာေတြအေၾကာင္း ..
ကိုယ့္ေရွ မွာထိုင္ၿပီး ့ေၿပာၿပသလို ေၿပာၿပသြားတာ ..
စကား ေၿပာဆန္တယ္ ေၿပာရမလား ..
ပံုေၿပာ ဆန္တယ္ ေၿပာရမလား …
အဲဒါ က်မ စြဲတဲ့ အေမလူထု ရဲ ့အေရးအသား ပါ..

စာအုပ္ ထဲပါတဲ့ အေၾကာင္း အရာ လူတေယာက္ အေၾကာင္းကို ဖတ္ၿပီးရင္ အဲဒီလူနဲ ့က်မ ရင္းႏွီး
ၿပီးေတာ့ကို သြားတယ္..
သူ ့အေရးအသားက ဂရုဏာ အၿမဲပါတယ္ .. ခ်စ္တဲ့ စိတ္နဲ ့ဖြဲ ့တယ္ ..
ခရီးသြား မွတ္တမ္း ၿဖစ္ပေစဦး .. က်မ အဖို ့မၿငီးဘူး … သုေတသန စာတမ္းလို ..
မွတ္တမ္း လိုလို ေရးထားရင္ ေတာင္ မွ ပ်င္းခ်င္္ ပ်င္းလာဦးမယ္ ..
“ ခ်င္းတြင္း မွ ပင္လယ္ ဆီသို ့” ဆို တဲ့စာအုပ္ ထဲက်ေတာ့
ခ်င္းတြင္း ၿမစ္ကို အေမ ့မိတ္ေဆြ ေတြနဲ ့အတူ .. ေမာ္ေတာ္နဲ ့ဆုန္ဆင္းတာ .. အညာသူ
အေမက ၿမိတ္ကို အလည္သြားတာ …
စာအုပ္လည္းၿပီးေရာ ..ခ်င္းတြင္းၿမစ္ကိုေရာ ၿမိတ္ၿမိဳ ့က ပင္လယ္ကိုေရာ
က်မ မၿမင္ဘူး မေရာက္ဘူးေပမယ့္ ရင္းႏွီးရပါေလေရာ ..
လူထုေဒၚအမာ ေရးတဲ့ စာမွာ မာန္မာန မပါဘူး … ခ်စ္တဲ့ စိတ္နဲ ့ ေရးတယ္ ..
သူခ်စ္တာ က်မတို ့လူထု တရပ္လံုးကို ..
မႏွစ္က စက္တင္ဘာ လကိုေရာက္ေတာ့ ..လူထု ဘက္က ရပ္တည္တဲ့ စာေရးသူ
စာရင္းမွာ လူထုေဒၚအမာ နာမယ္က ထိပ္ဆံုးက ေနတယ္ ..
Blog ေတြ အဆက္မၿပတ္ ပါလာတဲ့ အင္တာဗ်ဳးေတြ .. စာေတြ ေတြ ့ေတာ့
က်မ ၾကက္သီးထ ရတယ္ ..
ဒါေပမယ့္ လူထုေဒၚအမာကို စာေရးသား ထုတ္ေ၀ခြင့္ ပိတ္ပင္ေၾကာင္း ၾကားရ ၿပီးသိပ္
မၾကာခင္ DVB မွာ လက္တြန္းလွည္း ေလး ေပၚက “ လူပိုေတြ မၿဖစ္ပါရေစ နဲ ့”
လို ့ေၿပာတဲ့ အေမလူထု ကိုၾကည့္ၿပီး
က်မ ရင္ထဲ ဆို ့နင့္မိတယ္ ..
စိတ္လဲ ပူမိတယ္.. စိတ္ေထာင္းရင္ ကိုယ္ေၾကသတဲ့ ..
က်မ ခ်စ္တဲ့ စာေရး ဆရာေတြ အသက္ရွည္ေစ ခ်င္တယ္ ..

သို ့ေသာ္လည္း က်မ ဆုေတာင္း မၿပည့္ၿပန္ဘူး …
အေမလူထု ဇာပန မွာ လူေလးေထာင္ေက်ာ္ လိုက္ပို ့တယ္ဆို ေတာ့ အံ့ၾသ ရတယ္.. ၀မ္းလဲသာ မိတယ္..
‘လူထုေဒၚအမာ ဟာ သူ ့ရဲ ့ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ေနာက္ဆံုးခရီး အထိကိုပဲ လူထုဘက္က အၿမဲ ရိွေၾကာင္း
လူထုနဲ ့အတူ အၿမဲရိွေၾကာင္း
‘ေဒၚအမာ’ ဆိုတဲ့ မိန္းမသား တေယာက္ရဲ ့နာမယ္မွာ ‘လူထ’ု ဆိုတဲ့ စာတလံုး ကပ္လ်က္ပါေနတာ
ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုတာကို အေမက စာတလံုးမွ မေရးပဲ အားလံုးကို ေၿပာၿပခဲ့တာ ..’

ခ်စ္သူေလး

( လူထုေဒၚအမာရဲ ့ၿမန္မာ့ ရိုးရာ ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီ စာအုပ္ အေၾကာင္းနဲ ့ပတ္သတ္ၿပီး က်မ ဘ၀ရဲ ့စာမ်က္ႏွာ
အသစ္လို ့ေရးခဲ့တယ္.. အေၾကာင္းအရာ ေတြရွဳပ္သြား မွာဆိုးလို ့အဲဒီမွာေတာ့ ရွင္းမၿပခဲ့ဘူး ..
အဲဒီစာအုပ္ေလး လက္၀ယ္ရၿပီး မၾကာခင္မွာပဲ က်မ ရန္ကုန္ပန္းခ်ီပန္းပုေက်ာင္းကို ပန္းခ်ီေက်ာင္းသား
အေနနဲ ့ေလ်ာက္ေတာ့ အင္တာဗ်ဳးေၿဖရတယ္.. ပန္းခ်ီဗဟုသုတ အေနနဲ ့ေမးေတာ့ .. တဖြဲ ့တႏြဲ ့ေၿဖ ႏိုင္
ခဲ့တာ လူထုေဒၚအမာရဲ ့ေက်းဇူး ..
ေနာက္တခုက . လူထုမိသားစုလို့ ေခါင္းစဥ္တပ္ ထားၿပီးေတာ့ .. ‘ဟင္.. လူထုဦးလွရယ္.. လူထုေဒၚအမာရယ္ပဲ
ပါသလား ‘ လို ့ .. ေၿပာၾကမွာပဲ ..
ဒါေပမယ့္ .. က်မ နဲ ့မႏၱေလး ဘယ္လိုမ်ား ေရစက္ဆံုတယ္ မသိဘူး ..
က်မ စြဲတဲ့ ၀တၱဳတုိ ဆရာ ေတြက
မႏၱေလးကခ်ည္းပဲ .. ၀တၱဳတို နဲ ့၀တၱဳရွည္ ဘယ္ဟာ က စာေရးဆရာအတြက္
၀င္ေငြေကာင္းသလဲ မသိေပ မယ့္..
စာအုပ္ေကာင္းတာ ခ်င္းတူတယ္ ဆို ၀တၱဳတို စာအုပ္ပဲ က်မ ၀ယ္မိတယ္..
အဲဒီ လို၀ယ္မိတဲ့ ထဲမွာ ဆရာ ညီပုေလးရဲ ့စာအုပ္ေတြလဲပါတယ္…
၀က္၀ံ ကေလး လြင္မိုး အေၾကာင္းကို စာအုပ္ ၂အုပ္ထဲေတာင္ ပါေတာ့
အၿပင္မွာေရာ တကယ္ရိွခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းေလလား လို ့က်မေတြးၿပီး စိတ္မေကာင္းၿပန္ဘူး
ဒါေပမယ့္ က်မ မသိခဲ့ဘူး လူထုေဒၚအမာရဲ ့ သားမွန္း … )


3 Responses
  1. မမေရ..ေက်းဇူးတင္ပါတယ္...
    ညီမေလးဆီကို Mail ကေနပို႔ေပးပါေနာ္...ညီမေလးMail က june3pooh@gmail.com ပါ....
    မမ ကိုအရမ္းေက်းဇူးတင္ပါတယ္


  2. blog ကေန တခါတည္းကူးသြားရင္ ၿပီးတဲ့ဟာကို .. ဟြမ္း :P ..ပို ့ဆုိလည္းပို ့တာေပါ့ .. ဟီး


  3. BLANK PAPER Says:

    ကြ်န္ေတာ္မဖတ္မိေသးဘူးဗ်ာ..စာဖတ္တာလြန္ျပီးစြဲစြဲျမဲျမဲမ
    ျဖစ္ေသးတာလဲပါပါတယ္..သူ ့ရဲ ့ေကာက္ႏုတ္ခ်က္တခ်ိဳ ့
    ကိုေတာ့ေလးစားမိပါတယ္..